Sunday, December 21, 2014

Küll on kena kelguga...



...hangest alla lasta. Esimest korda elus ( okei, kui lapsepõlv välja jätta) tahaks ma nii hõista ja tunnen lumest puudust. Vaatan aknast välja ja tunnen, et laulusalmis tuleks lumised sõnad asendada "muruga". No ei ole seda lund, ei ole. Aga ma tahaks, ma nii väga tahaks, et lumi oleks maas. Sest Britt Ida sai eile kätte maailma kõige lahedama kelgu. Tobe on sellega vaid toas parketi peal sõita.

Kui ma Britt Idale kelku hakkasin otsima, siis täiesti juhuslikult sattusin ma Facebookis sellise Läti firma nagu žube leheküljele, kust mulle hakkasid silma eriti vahvad puidust kelgud. Ma uurisin nende lehekülge lähemalt ja leidsin, et see on täpselt see kelk, mis igal lapsel kodus olema peaks. Mulle tuli meelde oma lapsepõlv. Maas oli paks lumi, onu Tarmo oli sõjaväest tagasi tulnud, me läksime kelgutama. Ma istusin punases kelgus ja me kihutasime üle koolihoovi tädi Helju poole, lund tuiskas mulle näkku. Taskus olid mul vildikad, mis onu Tarmo oli mulle kingituseks toonud. Ma ei tea, miks, aga ma mäletan just seda kelgusõitu väga selgelt.
Ma tahan, et Britt Idal oleks samasugused mälestused lapsepõlvest. Olgu, oma esimesi kelgusõite ta ilmselt ei mäleta, aga mina mõtlen, et kui niikuinii kelku osta, siis see võiks olla midagi sellist, mis püsib, mis aitab traditsioone ja sarnaseid mälestusi nagu mul tollest ühest kelgusõidust luua ning mida saaks edasi pärandada. Või mis teeks rõõmu aastaid aastaid hiljem kui selle kunagi pööningult või kuurinurgast leiame. "Kas mäletad seda, kui...?" küsiks Ida minult. Ma noogutaks.

Zube kelkude autoriteks on kaks toredat läti naist - Laura ja Ieva. Nii nagu paljud teisedki ettevõtjad sai nendegi lugu alguse peale laste sündi.  Nad on need kelgud loonud, mõeldes just samadele asjadele kui mina. Et need oleksd püsivad, looks väärtusi ja teeniks mitut põlvkonda. Mulle meeldivad looga asjad. Läbimõeldud asjad.
Ja kui nad on veel nii kauni disainiga nagu need põhjamaiselt lihtsad kelgud, on see lausa jackpot. Kelgud ise on valmistatud painutatud (kase)vineerist, mis teeb  kelgu kergeks, aga vastupidavaks.Kõigil kelkudel on CE märgistus.

Kelgu tellimine on mugavamast mugavam, nagu lubatud võttis tarne aega 2-3 tööpäeva. Minu oma pandi Lätist teele laupäeval ja juba kolmapäeva õhtuks oli kelk mu koduhoovis.
Kui teil peaks tekkima soov oma lapsele sama vahva kelk tellida, saate praegu -10% allahindlust. Selleks peaksite te saatma meili info@zube.im, sest netipoes neil allahindluse jaoks eraldi koodi pole. Aga saatke neile oma soovidega meil, nad on väga sõbralikud ja aitavad hea meelega.

Ma olen nii rahul. Ida muideks ka. Ta küll suure tõenäosusega ei saa aru, millega tegu, kuid kui ta ei kiigu oma kiikhobuse seljas, istub ta kelgul. Ma räägin, nüüd on vaid lund vaja. Natukeseks. Kas või kuuks või nii. Siis võiks suvi tulema hakata.

Kelgu hind on 179€
Pehmendus 21€
Transport Eestisse 5€


For the first time in my life (okay, let's leave childhood out) I am missing winter. And snow. I look out of the window and I really do want snow instead of the dirt, rain and green grass. I really really need snow. Because Britt Ida just received the coolest sledge ever. It would be a waist to use it only inside on the wooden floors. 

When I started to look for a sledge for Britt Ida, I by accident found a Facebook page to a Latvian company called Zube, which produces cool plywood sledges. Sledges like every child should have at home. I remembered my own childhood. Uncle Tarmo had just come home from the army, we went sledging. I was sitting on my red sledge and he was running so fast towards Grandaunt Helju's house. The snow was throwing to my face. It was cold. In my pocket I had crayons which uncle Tarmo had brought me as present. I don't know why I remember this one time so well. 
I want Britt Ida to have similar childhood memories. Okay, she probably will not remember her first times when we go sledging, but I thought if  I anyway want to buy a sledge it should be something that is longlasting, and remains with you for the rest of your life with a help from memories. Something to create memories and serve generations. 
It would be so cool to find it years later from the attic or garage. "Do you rememeber, when..." Britt Ida would ask. I would nodd: "Yes, I do remember. You were so little!"

Ieva and Laura are the two women behind the sledges. As so many entreprenours they too started with their company shortly after their children were born. What I like about their story is that they think about the same things. They have wanted to create products that bring family together, make us smile and give us positive memories. 
I like things that have a story to tell. Things that have souls and long-lasting values. And when they in addition have such a lovely design as these nordic sledges, it's a jackpot. Modest and clean. Sledges also have CE marking. 

If you want to order this product it is so easy, my sledge was sent out on a Saturday and as promised 2- 3 workdays later it arrived to my doorstep. At the moment you can get 10% discount, but as they do not have a discount code in their web shop you have to contact them directly by e-mail info@zube.im. They would be very happy to receive e-mails from you and more than happy to assist you. 

I am really really satisfied with the sledge. It seems Britt Ida is too. She probably doesn't understand what it is exactly, but when she is not playing with her rocking horse, she is sitting in the sledge. I tell you we need snow now. Just a little bit. For a month or so. Then I am ready for summer again. 

The price for sledge like ours is:

Sledges 179€
Padding 21€
Delivery to Estonia 5€

No comments:

Post a Comment