Thursday, October 30, 2014

Hedonistlik reis läbi viie maailma

Mõnikord tundub mulle, et soovid täituvadki. Tuleb vaid soovida. Peale nädalavahetuse üritusi olin ma läbi nagu läti raha ja unistasin vaid sellest, et saaksin korraks end välja magada. Lihtsalt puhata. See tundus täiesti võimatu ja lootusetu ootus, kuid nagu taeva kingitus kutsus Mariann mind juba järgmisel päeval spaasse. Mul oli küll väike süümekas, et Marek Idaga koju jääb, sest temagi vajaks pisikest puhkust, kuid ma otsustasin siiski mõelda egoistlikult vaid endale ja olin loomulikult Marianni kutsega nõus.

Me valisime spaaks Hedon Spa Pärnus. Ma olin selle spaa kohta kuulnud nii ja naa arvamusi. Kui spaa avati, siis kuulsin ma vaid kiidusõnu, mida aeg edasi, seda rohkem kuulsin ma hoopis laitust, et olevat üleshaibitud ja mõttetu spaa, kuhu teist korda minna ei tahaks. See oli üks põhjustest, miks ma just selle spaa poole kaldusin. Ma tahtsin ise aimu saada, kumb see spaa siis on.
Teiseks põhjuseks oli loomulikult see, et ma jumaldan mõisaid, vanu hooneid ja nendega seotud ajalugu. Mulle meeldivad hooned, mil lugu jutustada. Neoklassitsistlik vana Pärnu mudaravila rääkis seega  just Hedoni kasuks.

Pilt võrreldes 19.sajandi algusega oli muidugi muutunud, kuid etteruttavalt võin ma öelda, et mulle meeldis, kuidas spaa-osas on säilitatud vanad detailid. Ja kuigi meie külastasime spaad kõledal sügispäeval, siis vaadake sed imelist sisehoovi. Kas te ei tunne juba pelgalt pilti vaadates 1930. aasate hõngu? Kas te ei näe vaimusilmas triibulistes supelustrikoodes prouasid päikesevanne võtmas? Mina näen. Pole hullu kui teie ei näe. Ajalugu ei ole selle spaa ainuke väärtus.

Hedon Spad on kirjeldatud palju sõnaga "luksuslik" ja siis on pettumus lihtne tulema kui kulla ja karra asemel leitakse eest mahedad beežid, pruunid toonid ning selged vormid. Triibud on sisekujunduses läbiv teema.

Naisterahvas, kes meile maja tutvustas mainis, et spaa sai ehk liiga toon toonis, et ehk oleks vaja natuke värvi. Mina ütlen ausalt, et minu jaoks mõjusid need toonid rahustavalt ja lõõgastavalt. Argipäeva kära jäi spaa klaasuste taha.

Spaa osa oli hubane, intiimne ja tilluke. Tegu on butiikspaaga, mis tähendab et hotell ei suuda kümneid bussitäisi turiste korraga vastu võtta ja millegi pärast ei usu ma ka, et kõik hotelli külastajad üheaegselt basseine ründaks. Meid oli basseinis neli. Mahtusime kenasti ära ja ruumi oleks veel teistelegi olnud. Kuna ma ise pole kunagi Surnumeres ujunud, siis minu jaoks oli äärmiselt tore kogemus Surnumere soola basseinis hõljumine. Ma paneks siia pildi vee peal hõljuvast endast, aga ma ei taha oma pekke nii avalikult lehvitada. Spaas võib.

Ja nüüd spaa parim osa. Vaikne spaa. Koht, kuhu lapsed on lubatud alates vanusest 14+. Ei mingeid kilkeid ega kära. Ei, ärge saage minust valesti aru. Lapsed on vahvad (nagu ma aastaga olen aru saanud), aga olles aastase lapse ema, väsinud ja magamata, siis selline hetk vaikust on igati teretulnud. Mul on äärmiselt hea meel, et selline spaa olemas on. See on koht, kus veeta mõnusalt aega koos sõbranna või abikaasaga. Võtta aega iseendale. Korrastada mõtteid. Vaikuse ala on mõeldud vaikseks ja rahulikuks tegutsemiseks.Puhastav ja lõõgastav spaarituaal kestab 2-3 tundi olenevalt sellest, kui kaua on Teil soov spaas viibida. Soovitame, et võtaksite enesele kümbluseks piisavalt aega – küll argipäeval jõuab kiirustada. Igale Vaikse spaa külalisele anname kaasa komplekti Surnumerest pärit kehahooldustoodetega.

Massaaž oli imeline. Naine, kes mu valutavat selga mudis, tegi imet. Ma ei oleks tahtnud sealt lamamislaualt mitte püsti tõusta, tund möödus liiga kiiresti. Sellest, et ma tõepoolest lõõgastusin, andis aimu ka piinlik norse keset vaikust. Enne massaaži nautisime me kunstpäikest, mis ilma kahjuliku UV-kiirguseta andis korraliku annuse D-vitamiini. Peale massaaži rüüpasime me teed ning lihtsalt mõnulesime. Ma olen käinud paljudes spaades, sealhulgas ka Solstrandi hotellis, mida peetakse Norra üheks parimaks spaaks, ja ma võin käsi südamel öelda, et Hedon Spa on minu uus lemmik. Tõsi, ei saa öelda, et see kõige odavam spaa oleks, kuid spaa on igati oma hinda väärt. Te tulete sealt välja uue inimesena. Puhanuna.

Samuti meeldis mulle spaa hoolitsuste konseptsioon - "rännak läbi viie maailma". Väga palju on rõhku pandud sellele, et külastajad naudiksid spaasviibimist ja lahkuksid hea enesetundega (kui te ei tea, siis hedonism tuleb vanakreeka sõnast "hedone", mis tähendab nautlemist), seda kõike toetavad hoolitsustes kasutatavad  Cinq Monde (prantsuse keeles "viis maailma") kehatooted. Põhja-Aafrika massaažirituaal, hedonistlikud rännakud Indiasse on vaid väike osa pakutavast. Muideks, spaas on ka tervisekeskus ja töötervishoiuarst. Ma nii väga tahaks Diibi meeskonna Hedon spaasse puhkama viia. Nad oleks selle ära teeninud, eriti eilsete uudiste valguses kui selgus Eesti parimate restoranide Top 50, kus Diip sai 21. koha.

Mul on natuke kahju, et me otsustasime õhtustama minna Supelsakstesse, mitte hotelli restorani Raimond. Supelsakstes ma pettusin, millegi pärast usun ma, et Raimond oleks suurema toidunaudingu pakkunud. Ma tean, et nende restorani peakokk on Nomas praktikal olnud. Pole paha reklaamiks, eks?

Kokkuvõtteks siis mida öelda? Kui planeerite perepuhkust, valige pigem mõni teine spaa. Kui tahate rahu ja vaikust nautida, siis Hedon Spa on vaieldamatult parim valik. Tõeline nauding.

Mõned pildid näppasin Hedon Spa kodulehelt. Kes soovib veidi naljakamat ülevaadet koos videosüüdistusega sellest, kuidas keskealine 33-aastane mõnikord puberteediks muutub, siis seda saate näha siit: http://www.mallukas.com/2014/10/30/hotelliveeb-ja-hedon-spa/

1 comment:

1. Väga hea ülevaade!
    Ja nõustun igati sellega, et perepuhkuseks on mitmed teised sobivad kohad suuret basseinide ja torudega. Tore, et on üks koht ka vaiksema puhkuse jaoks loodud!